Diana dupa baita

Diana dupa baita

JOB NOU - MĂMICĂ

JOB NOU - MĂMICĂ

Ideea de a incepe un blog mi-a venit într-o zi răcoroasă de vară, imediat dupa ce Dienuţa a împlinit 3 luni, în timp ce mă plimbam cu ea în wrap prin parc. Dienuţa s-a născut pe 9 mai (de Ziua Europei :D) şi de atunci am început un training serios în noua meserie de...MĂMICĂ. M-am gandit să scriu despre acest nou job de MĂMICĂ în primul rând ca un jurnal pentru bebelina noastra şi în al doilea rând pentru că unele mămici sau chiar şi unii tătici ar putea să se regăseasca în experienţele prin care am trecut şi să le fie utile.

Nu îmi rămane decât să vă spun..ENJOY!


sâmbătă, 20 august 2011

Despre scuteceală, spălatul organic şi purtatul bebeluşilor

               Despre scuteceala textilă şi purtatul bebeluşului am aflat de la o bună prietenă din copilărie (mersi Iuli) care are un bebe (Horia) cu 6 luni mai măricel decât Dienuţa. Apoi am început să caut informaţii pe net şi să mă documentez despre cum să îmi cresc bebeluşul mai bine.
               Am cumpărat un set de scutece refolosibile Pop-In inca de cand eram in 7 luni si ne pregateam intens cu de toate  (http://www.hiphip.ro/products/scutece-ecologice-all-in-one-aio-pop-in) foarte simplu de utilizat (exact ca un pampers cu exceptia faptului ca se spala la masina de spalat, se usuca si se refoloseste). Am cumparat 10 scutece. Sunt cam scumpicele 69 de lei bucata..dar merita investitia, mai ales daca mai faci si al doilea copil. Intr-o luna se consuma pampers normal de 140 de lei conform calculelor mele, deci in 5-6 luni îţi amortizezi investiţia, şi în plus la fundul lui bebe nu stau tot timpul tot felul de chimicale. Cand se murdaresc toate le spalam si doar pana se usuca folosim pampers normal. Am inceput sa le folosim de cand a facut Dienuţa o lună pentru că până la o lună mi se părea că îi sunt foarte mari. Scutecele astea cresc odata cu bebe avand capse de reglare. Eu una sunt foarte multumita.
              De spălat le spăl cu nuci de săpun (http://www.nucidesapun.ro/) o plantă cu care putem spăla ecologic şi..mai important pe vremurile astea de criză..foarte foarte economic. Bagi 8 jumatati de nuca într-un săculeţ furnizat împreună cu nucile, pui câteva picături de ulei esenţial pe săculeţ, o lingură de bicarbonat de sodiu în sertarul pt detergent şi o lingură de oţet alb de 9 grade diluat cu un pic de apă în sertarul pentru balsam şi gata. Totul se spală la cel puţin 40 de grade pt a activa saponina din nuci. Rufele se curăţă foarte bine şi miros proaspăt..nu a balsamuri chimice. Exista produse bio si pentru pete (un praf pentru pete, sapun cu bila de bou etc - le gasiti pe toate pe site.)
             La capitolul purtatul bebelusilor am fost intai putin sceptica...desi imi cumparasem wrap-ul elastic (http://www.wrap.ro/) tot de dinainte să se nască Diana. L-am incercat cu Diana in el prin casa si nu dadea semne sa ii placa, plangea si se agita. Dar nu m-am lasat batuta şi după citit din nou pe toate site-urile despre cum se leaga wrapul am tot incercat si am devenit o profesionista. Am reusit sa o pun pe Dienuţa in wrap şi am plecat ca fetele în parc. A fost tare comod fără căruţ, urcat şi coborât borduri, coborât scările de la bloc etc. şi ne-am îndrăgostit amândouă de wrap. Singura problemă e căldura că transpirăm amândouă pe burtik..dar cu un schimb de haine pentru Diana si cu stat la soare pt mine se rezolvă. Lumea se tot uita mirată la mine în parc..unii admirativ..unii mai puţin (Probabil se gâandeau "săracul copil cum stă el acolo chinuit"). Pe cei care m-au întrebat le-am explicat că bebe stă foarte bine în wrap, îi este bine la pieptul meu iar picioruşele îi stau într-o poziţie ortopedic corectă. Şi de atunci am tot ieşit în parc bine împachetate în wrap şi cu multă veselie. De obicei Dienuţa adormea până să ajungem în parc legănată de mişcarea mersului meu şi eu o tot mângiam şi o pupam pe frunte. În parc ne întindeam la soare să le luăm porţia de vitamina D naturală (nu la sticluţă sub formă de Vigantol) şi Dienuţa lua masa de seară în aer liber. Până în parcul Moghioroş facem 15 minute de mers lejer pe jos şi ce poate fi mai bine decât o porţie de mişcare pentru mami care trebuie să mai slăbească vreo 4 kile (6 kile au plecat deja). Wrap-ul elastic merge folosit pana cand bebe are 8-9 kg, apoi materialul, fiind elastic..se lasa cam tare. Dienuţa are acum un pic peste 7 kile (la 3 luni jumate) şi drept urmare am început să caut ceva care să susţină şi o greutate mai mare şi care să poată fi purtat şi in spate.
               Tot de la Iuliana am aflat de Manduca (http://www.bebebio.ro/product.php?id_product=10) (un port bebe mai special care este gen rucsăcel si care este mai uşor de pus şi scos) care este potrivit pentru bebei de la 0 luni la 20 de kile, sau până când ne ţine spatele şi până când vor ei să mai fie purtaţi. Dar preţul piperat (peste 400 de lei) m-a cam speriat. Am început să caut o Manduca second de la cineva căruia nu îi mai trebuia şi am găsit la doar 180 de lei una aproape nouă (purtată de 3-4 ori doar pentru că respectivii nu prea erau fani purtat bebe şi primiseră Manduca cadou din Germania). Am vorbit cu mămica în cauză şi mi-a trimis-o prin poştă. Am fost foarte entuziasmată, am încercat-o imediat cum am ajuns acasă şi abia aştept să o probăm şi la munte.

Dienuţa o adoră iar de mami nu mai zic. Bebe stă în poziţie corectă (nu cu picioarele atârnate), este reglabilă din toate părţile, are glugă şi chiar şi un insert pentru bebei proaspăt născuţi. Greutatea lui bebe este distribuită pe şoldurile mele, spatele îmi stă drept şi nu mă doare nimic. I-am dat-o şi lui mami meu să o încerce şi i-a plăcut mult deşi şi ea era la început un pic reticentă. Dar s-a convins repede.                 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu